دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید جهیزیه ولوازم خانه

راهنمای خرید لوازم خانه

 

خرید جهیزیه خانه یکی از بزرگترین دغدغه های هر خانواده در زمان ازدواج فرزند می باشد.تهیه کردن جهیزیه عروس خانم ها  از مهمترین مواردی است که فشار زیادی بر خانواده وارد می کند. البته این روزها با اوضع نابسامان اقتصادی و گران های اخیر لوازم خانه بهترین راه برای تهیه جهیزیه لوازم خانه ، خرید وسایل ضروری برای جهیزیه می باشد.

در گذشته خرید جهیزیه تنها شامل کمکی بود که از طرف خانواده های عروس برای شروع یک زندگی داده می شد و با استفاده از آن تنها اسباب و لوازم ضروری خانه تهیه می شد. اما این روزها وضعیت متفاوت تر از گذشته شده است و خرید جهیزیه هم وسایل و اسباب خانه را در بر می گیرد در واقع می توان بیان کرد که افکار افراد برای خرید جهیزیه بیشتر به صورت زرق و برق  کشیده شده است.اما انتخاب بهترین راه در خرید جهیزیه در این اوضاع گرانی کالاها می تواند کارساز باشد.

 بهترین راه خرید لوازم ضروری آشپزخانه و کنار گذاشتن لوازم غیر ضروری آشپزخانه است. یک زوج جوان بعد از ازدواج در همان روزهای ابتدایی زندگی خود بیتر به وسایل ضروری احتیاج دارند و می توانند در طول زندگی خود وسایل غیر ضروری آشپزخانه را هم خریداری کنند. ما در این مقاله مطالبی را در رابطه با راهنمای خرید جهیزیه لوازم خانه بیان خواهیم کرد تا بدین شکل بتوانید در زمان خرید جهیزیه لوازم خانه بتوانید با حساب و کتاب جلو بروید و اقلام ضروری لوازم خانه را برای زوج های جوان خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

خرید جهیزیه

خرید کردن جهیزیه

از گذشته تا به الان خرید جهیزیه عروس به عهده خانواده عروس است.البته منظور از خرید جهیزیه این بود که خانواده عروس مقدار کمی از وسایل را برای عروس خانم برای شروع یک زندگی فراهم می کردند.اما این روزها مدل های متنوعی از وسایل آشپزخانه در بازار وجود دارد و هر روز شاهد مدل های جدیدی از این وسایل در بازار هستیم. با این حال برخی از خانواده ها با توجه به وضعیت مالی که دارند اقدام به خرید جهیزیه آن هم جند روز قبل از ازدواج می کنند. م در ادامه در رابطه با خرید هر کدام از وسایل ضروری آشپزخانه در خرید جهیزیه نکاتی را بیان خواهیم کرد که عبارت اند از:

فرش

به طور مسلم فرش یکی از اقلام ضروری در جهیزیه است که در ابتدی کار باید خریداری شود.یکی از نکات مهم در خرید فرش برای جهیزیه این است که به ابعاد، جنس، دست بافت یا ماشینی بودن فرش و هچنین به بودجه ای که برای خرید آن کنار گذاشته اید توجه کنید. در نظر گرفتن ابعاد و اندازه فرش تاثیر بسزایی در خرید نهایی دارد.

مبل

مدل های متنوعی از مبل ها در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است.بنابراین باید در زمان خرید مبل به مساحت و فضای خانه توجه داشته باشید. اگر منزلی با مساحت زیاد داشته باشید که فضای زیادی برای جا دادن مبلمان داشته باشد بهترین گزینه خرید مبل سلطنتی و کلاسیک است. اما برای خرید فضای آپارتمانی بهترین مبلمان، یک نیم ست مدرن یا یک کاناپه بسیار زیبا و شیک است. بنابراین با خرید یک مبلمان با قیمت مناسب می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید مبلمان شیک و زیبایی را خریداری کنید.

سرویس خواب

منظور از سروییس خواب شامل طیف وسیعی از وسایل همچون روتختی، پتو، بالشت، لحاف،تشک، میز آرایش، درآور و تخت است. بنابراین در زمان خرید جهیزیه باید به کیفیت این لوازم توجه داشته باشید و هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نکنید. همه این اقلام در سرویس خواب لحاظ می شود که در ابتدای زندگی داشتن هر کدام بسیار ضروری است. بنابراین با توجه به اینکه همه این موارد در سلامت عروس و داماد ارتباط مستقیمی دارد بنابراین انتخاب هر کدام از این لوازم با کیفیت بالا در سلامتی زوجین اهمیت زیادی دارد.

خرید لوازم خانه

سرویس پذیرایی

طرح و مدل های متنوعی از سرویس پذیرایی در بازار وجود دارد که هر کدام به صورت 12 پارچه و حتی برخی نیز بسیار پر تعداد است. بنابراین برای خرید جهیزیه برای عروس خانم نیاز نیست که به سراغ سرویس پذیرایی تجملاتی و پر تعداد بروید. بهترین راه خرید سرویس پذیرایی 12 پارچه است که در ابتدای زندگی برای زوجین بسیار به کار می آید.

لوازم آشپزخانه

بیشترین خرید جهیزیه عروس مربوط به خرید لوازم آشپزخانه است. لوازم آشپزخانه برای خرید جهیزیه شامل لوازم برقی و غیر برقی آشپزخانه از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، گاز و خرید قابلمه و دیگر وسایل ریز آشپزخانه است. البته در زمان خرید هر کدام از این اقلام کیفیت و دوام لوازم حرف اول را می زند. به این نکته دقت داشته باشید که در صورت عدم توجه به کیفیت و دوام هر کدام از این وسایل ممکن است در کوتاهترین زمان هر کدام از این وسایل خراب شوند و از کار کردن متوقف شوند.

لوازم صوتی و تصویری

لوازم صوتی و تصویری یکی از مهمترین اقلام در خرید جهیزیه است. در واقع اهمیت این وسایل به قدری است که به اصطلاح می توان بیان کرد که خرید این وسایل از نون شب نیز واجب تر است.خرید لوازم صوتی و تصویری همچون تلویزیون برای هر خانه ای در همان ابتدای زندگی نیز یکی از نیازهای ضروری محسوب می شود.بنابراین در زمان خرید لوازم صوتی و تصویری باید به اورجینال و اصل بودن ، کیفیت ، گارانتی و همچنین قیمت مناسب آن توجه داشته باشید تا بتوانید با بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید این لوازم صوتی و تصویری مناسب و با کیفیتی را خریداری کنید.

بهترین زمان برای خرید کردن جهیزیه

تا به اینجای متن در رابطه با خرید جهیزیه لوازم خانه مطالبی را بیان کردیم در این قسمت از متن به بررسی بهترین زمان برای خرید جهیزیه خواهیم پرداخت. به طور حتم با این سوال مواجه خواهید شد که بهترین زمان برای خرید جهیزیه کی است؟ چه زمانی باید جهیزیه را خریداری کرد؟ در پاسخ به این قبیل سوالات باید بیان کنیم که اول اینکه خرید کردن جهیزیه با توجه به اقلام متنوع از لوازم جهیزیه در بازار پروسه زمان بری خواهد بود. با این حال نباید خرید جهیزیه را عجولانه انجام داد و خرید آن را به زمان های آخر نزدیک به عروسی موکول کرد. بنابراین اگر لوازم جهیزیه را با برنامه ریزی قبلی انجام دهید و خرید آن را به روزهای آخر موکول نکنید به راحتی می توانید با پرس و جو کردن و مشورت کردن با دیگران بهترین برند از هر کدام از لوازم را انتخاب و خریداری کنید. خرید جهیزیه باتوجه به اینکه مایحتاج ابتدایی زندگی عروس خانم ها و آقا دامادها را فراهم می کند بهتر است که از نظر اقتصادی به صرفه باشد و در چند ماه قبل از ازدواج با زمان بیشتری که دارید هر وقت وقت کردید یکی از اقلام جهیزیه را خریداری کنید تا بتوانید همه اقلام را یکی یکی آن هم با کیفیت بالا خریداری کنید.

انواع لوازم خانه و راخنمای خرید آن

چند نکته مهم و ضروری در زمان خرید جهیزیه لوازم خانه

 در زمان خرید جهیزیه لوازم خانه باید به برخی از نکات مهم در زمان خرید هر کدام از ان اقلام توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین و باکیفیت ترین وسایل را با قیمت مناسب خریداری کنید.از نکات مهم و ضروری در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید براساس بودجه و توان مالی

مدل های متنوعی از لوازم جهیزیه در برندهای متنوع در بازار موجود است و هر کدام دارای قیمت های مختلفی نیز هستند. بنابراین اید در زمان خرید این اقلام ابتدا به بودجه مالی خود توجه کنید و با در نظر گرفتن بودجه به دنبال لوازم جهیزیه با کیفت آن هم با قیمت مناسب تر باشید.

برنامه ریزی کردن در زمان بندی مناسب

بهتر است خرید جهیزیه لوازم خانه را برای زمان های آخری قبل ا ازدواج موکول نکنید.بهترین کار در خرید جهیزیه این است که حداقل 6 ماه قبل از ازدواج هر زمان که وقت کردید یکی از اقلام جهیزیه را خریداری کنید تا زمانی که به روزهی آخر ازدواج نزدیک می شوید همه وسایل ضروری جهیزیه را خریداری کرده باشید.

توجه کردن به مارک و برند لوازم

انواع متنوعی از لوازم جهیزیه در برندهای ایرانی و خارجی در بازار موجود است که هر کدام دوام، کیفیت و عمر متفاوتی دارند. بنابراین در زمان خرید لوازم جهیزیه ابتدا باید به برند و مارک لوازم توجه کنید و همیشه برندهای معتبر و مطرح را ابتدا انتخاب کنید.

سخن پایانی

خرید جهیزیه لوازم خانه به طور قطع یک فشار مالی بر خخانواده عروس وارد می کند که البته با این اوضاع اخیر افزایش قیمت لوازم این فشار به نسب زیادتر نیز می شود. بنابراین در راهنمای خرید جهیزیه لوازم خانه ، داشتن یک برنامه ریزی برای خرید لوازم بهترین راه برای کاهش دادن فشار مالی حاصل از خرید جیهزیه است. البته در خرید لوازم جهیزیه نباید به دنبال تجملات گرایی باشید بلکه با در نظر گرفتن بودجه ای مناسب و مشخص  همراه با یک برنامه ریزی معین می توانید لوازم جهیزیه را به بهترین کیفیت خریداری کنید.این روزه با وضیعت گرانی لوازم بهتر است قبل از هر چیز به دنبال کیفیت و ماندگاری لوازم خانه باشید و با مشورت  کردن و پرس و جو از دیگران بتوانید لوازم ضروری جهیزیه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *